Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(458)
Księgozbiór
(3)
Forma i typ
E-booki
(458)
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Ogólna
(3)
Autor
Praca zbiorowa
(53)
Nowak Edward
(11)
Kowalak Robert
(8)
Bełz Grzegorz
(6)
Drelich-Skulska Bogusława
(6)
Jajuga Krzysztof
(6)
Sokołowski Jerzy
(6)
Bobowski Sebastian
(5)
Borys Tadeusz
(5)
Brach Jarosław
(5)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(5)
Sobocińska Magdalena
(5)
Walesiak Marek
(5)
Biernacki Michał
(4)
Domiter Małgorzata
(4)
Dyczkowska Joanna
(4)
Głuszczuk Dariusz
(4)
Kowalewski Marcin
(4)
Kuźmińska-Haberla Aleksandra
(4)
Markowska Małgorzata
(4)
Michalczyk Wawrzyniec
(4)
Pancer-Cybulska Ewa
(4)
Sobczak Elżbieta
(4)
Sosnowski Michał
(4)
Łakomiak Aleksandra
(4)
Żabiński Arkadiusz
(4)
Bednarek Piotr
(3)
Brycz Bogumiła
(3)
Chmielowiec-Lewczuk Magdalena
(3)
Danowska-Prokop Barbara
(3)
Dudycz Helena
(3)
Dudycz Tadeusz
(3)
Grześkowiak Alicja
(3)
Kwiecień Anna
(3)
Luty Piotr
(3)
Luty Zbigniew
(3)
Mazurek Szymon
(3)
Motoryn Ruslan
(3)
Nocoń Aleksandra
(3)
Peternek Piotr
(3)
Raszkowski Andrzej
(3)
Rogala Piotr
(3)
Rymarczyk Jan
(3)
Skalik Jan
(3)
Swacha-Lech Magdalena
(3)
Szczepaniak-Sienniak Joanna
(3)
Szostak Ewa
(3)
Sztando Andrzej
(3)
Witek-Crabb Anna
(3)
Zakrzewska-Półtorak Alicja
(3)
Bajdak Andrzej
(2)
Bal-Domańska Beata
(2)
Borys Grażyna
(2)
Brol Marcin
(2)
Drobniak Adam
(2)
Dydkowski Grzegorz
(2)
Franczak Iwona
(2)
Gasz Małgorzata
(2)
Grażyna Osbert - Pociecha
(2)
Głuszek Ewa
(2)
Haromszeki Łukasz
(2)
Jankowiak Anna H
(2)
Jończy Romuald
(2)
Kaleta Andrzej
(2)
Korenik Stanisław
(2)
Kos Barbara
(2)
Kowal Witold
(2)
Krawczyk Grzegorz
(2)
Kubów Adam
(2)
Lesiów Tomasz
(2)
Lichtarski Jan
(2)
Lipka Anna
(2)
Marak Katarzyna
(2)
Mazur Alicja
(2)
Mercik Anna
(2)
Miszczuk Andrzej
(2)
Molek-Winiarska Dorota
(2)
Moszkowicz Krystyna
(2)
Nieplowicz Maria
(2)
Nita Bartłomiej
(2)
Nowak Marta
(2)
Olipra Łukasz
(2)
Ptak Michał
(2)
Płachciak Adam
(2)
Radomska Joanna
(2)
Rojek-Nowosielska Magdalena
(2)
Rokita-Poskart Diana
(2)
Ronka-Chmielowiec Wanda
(2)
Sekuła Alicja
(2)
Skowrońska Agnieszka
(2)
Smyczek Sławomir
(2)
Sołoducho-Pelc Letycja
(2)
Spyra Zbigniew
(2)
Stanimir Agnieszka
(2)
Stor Marzena
(2)
Szozda Natalia
(2)
Szołtysek Jacek
(2)
Tomanek Robert
(2)
Trzpiot Grażyna
(2)
Widera Zbigniew
(2)
Rok wydania
2020 - 2025
(189)
2010 - 2019
(269)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(460)
nieznany (0ol)
(1)
Język
polski
(392)
angielski
(70)
Temat
Ekonomia
(1)
Ekonomia turystyki
(1)
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego
(1)
Gołembski, Grzegorz (1947- )
(1)
Marketing
(1)
Nauczanie akademickie
(1)
Proces Boloński
(1)
Reklama
(1)
Sponsoring
(1)
Sport
(1)
Turystyka
(1)
Zarządzanie sportem
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(112)
Słowo kluczowe
Publikacje darmowe
(373)
Inne
(29)
Zarządzanie, organizacja, strategie
(15)
Finanse i bankowość
(11)
Gospodarka światowa
(5)
Marketing, reklama
(5)
Rachunkowość i controlling
(5)
Logistyka
(3)
Metody ilościowe
(2)
Teoria ekonomii
(2)
Administracja publiczna
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomia turystyki
(1)
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego
(1)
Gołembski, Grzegorz (1947- )
(1)
Informatyka w biznesie/Business Intelligence
(1)
Marketing
(1)
Nauczanie akademickie - jakość - 1990-
(1)
Politologia
(1)
Polityka społeczna
(1)
Prawo gospodarcze i handlowe
(1)
Proces Boloński
(1)
Reklama - sport
(1)
Sponsoring - sport
(1)
Sport - zarządzanie
(1)
Turystyka - aspekt ekonomiczny
(1)
Usługi
(1)
Zarządzanie sportem
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
(1)
Zastosowania informatyki
(1)
461 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.55793 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Ogólna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A.50016, A.54995 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe
Monografia przygotowana w celu uczczenia jubileuszu 45-lecia pracy naukowej prof. dr hab. Bożeny Klimczak. Obok curriculum vitae Jubilatki zawiera teksty jej współpracowników dotyczące tematyki, którą się zajmuje. Jest interesującym zbiorem artykułów: od historycznego spojrzenia na elementy gospodarki i genezę demokracji, przez źródła etyki gospodarczej, wychowanie ku wartościom, po rozważania dotyczące roli państwa w gospodarce i granic wolności jednostki gospodarującej, ujmowane także przez pryzmat różnych religii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Katedra Finansów i Rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Katedra Zarządzania Finansami Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu podjęły się cyklicznego organizowania konferencji naukowych pod tytułem „Finanse i rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju”. Pierwsza odbyła się w 2013 roku w Karpaczu, druga w 2014 roku w Toruniu, a trzecia – dotychczas ostatnia – w kwietniu bieżącego roku ponownie w Karpaczu. Głównymi celami przyświecającymi tegorocznej konferencji było określenie wpływu zjawisk i stosunków finansowych na integrację ładu społecznego, ekonomicznego i środowiskowego oraz wpływu systemu finansowego na degradację ekosystemów, destabilizację, kryzysy społeczne i ekonomiczne. Na konferencję, w której uczestniczyło blisko 150 osób reprezentujących 26 wyższych uczelni z Polski i Ukrainy, nadesłano łącznie 80 artykułów naukowych w języku polskim lub angielskim. Opracowania, które przeszły procedurę kwalifikacyjną i otrzymały pozytywne recenzje, weszły w skład trzech zeszytów Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu: 1. Finanse i rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju – odpowiedzialność, etyka, stabilność finansowa. Finanse, pod redakcją naukową prof. zw. dr hab. Grażyny Borys i dra Roberta Kurka, 2. Finanse i rachunkowość na rzecz zrównoważonego rozwoju – odpowiedzialność, etyka, stabilność finansowa. Rachunkowość, pod redakcją naukową dra hab. Jacka Adamka, prof. nadzw. UE we Wrocławiu i dr Joanny Zuchewicz, 3. Finance and Accounting for Sustainable Development – Responsibility, Ethic, Financial Stability, pod redakcją naukową dr hab. Teresy Orzeszko, prof. nadzw. UE we Wrocławiu i dra Jarosława Dziuby. Niniejszy zeszyt – drugi z trzech wymienionych – zawiera 17 artykułów poświęconych różnym aspektom funkcjonowania systemu pomiaru i ujawnień rachunkowych w kontekście zrównoważonego rozwoju. Z uwagi na rozległy i zróżnicowany zakres tematyczny opracowań zaniechano ich grupowania i zaprezentowano w kolejności alfabetycznej według nazwisk autorów. Bardzo serdecznie dziękujemy autorom za podjęcie trudu przygotowania interesujących tekstów, a recenzentom – za wysiłek ich oceny oraz trafne uwagi i sugestie, które z pewnością przyczyniły się do udoskonalenia poddanych recenzjom opracowań. Wierzymy, że podjęta współpraca nie będzie incydentalna, lecz zaowocuje trwałymi kontaktami naukowymi, spotkaniami i interesującymi dyskusjami w przyszłych latach. Już dzisiaj serdecznie zapraszamy na kolejne edycje naszej konferencji. Pozostajemy z nadzieją, że zeszyt spełni oczekiwania czytelników i spotka się z ich przychylnym odbiorem. Życzymy interesującej lektury. Jacek Adamek, Joanna Zuchewicz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsza publikacja stanowi wielopłaszczyznowe opracowanie wpisujące się w dyskusję na temat współczesnych zagadnień dotyczących sfery komunikacji marketingowej. W centrum uwagi Autorów – studentów i doktorantów reprezentujących różne krajowe ośrodki akademickie − znalazły się takie kwestie, jak: wykorzystanie kodów QR w promowaniu dziedzictwa kulturowego, reklama w grach wideo, wybrane aspekty dostępności komunikacji marketingowej i multimediów dla osób głuchych i słabosłyszących, analiza rynku kryptowalut jako szansy rozwoju komunikacji marketingowej instytucji finansowych, możliwości wykorzystania nowych mediów jako narzędzia wywierania wpływu psychologicznego we współczesnych konfliktach zbrojnych, wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie komunikacji marketingowej przedsiębiorstw branży rękodzielniczej, zastosowanie aplikacji mobilnych jako narzędzia nowoczesnej komunikacji marketingowej współczesnych sieci handlowych czy wykorzystanie sztucznej inteligencji w celu komunikowania i dostarczania wartości klientowi. Prezentowana monografia jest owocem VIII edycji cyklicznej Ogólnopolskiej Studencko-Doktoranckiej Konferencji Naukowej pt. „Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej”, organizowanej od 2013 roku przez Koło Naukowe Marketingu „Meritum” działające przy Katedrze Badań Rynkowych i Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem niniejszej monografii, stanowiącej pokłosie IX edycji konferencji „Nowe media i technologie komunikacji marketingowej” zorganizowanej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, jest prezentacja wybranych zagadnień dotyczących wykorzystania nowych technologii i nowych mediów w komunikacji marketingowej. W centrum uwagi Autorów – studentów i doktorantów reprezentujących różne krajowe ośrodki akademickie – znalazły się takie kwestie, jak: identyfikacja nowych trendów w komunikacji marketingowej z wykorzystaniem mediów społecznościowych, wykorzystanie nowych mediów i technologii w komunikowaniu systemowych produktów turystyki kulturowej, projektowanie doświadczeń w zakresie marketingu cyfrowego dla sieci kin, analiza strategii komunikacyjnych realizowanych przez marki oferujące roślinne zamienniki mięsa (RZM) w mediach społecznościowych, wykorzystanie social mediów jako ważnego elementu komunikacji marketingowej i źródła opinii konsumentów na rynku roślinnych zamienników mięsa, greenwashing jako forma komunikowania marketingowego niektórych przedsiębiorstw, wykorzystanie krótkich form audiowizualnych w komunikacji marketingowej banków i instytucji finansowych, wykorzystanie podcastów w celach reklamowych i zaprezentowanie perspektyw ich rozwoju jako narzędzia marketingowego, budowanie wizerunku marki poprzez komunikowanie działań CSR w mediach społecznościowych, identyfikacja kluczowych obszarów działalności marketingowej, które współcześnie realizowane są za pomocą chatbotów, wykorzystanie narzędzia sztucznej inteligencji do tworzenia treści – Rytr – w codziennej pracy kreatywnej agencji digital marketingu Kaizen Ads (case study), wykorzystanie sztucznej inteligencji w kontekście projektowania User Interface (UI) i User Experience (UX), identyfikacja wpływu sztucznej inteligencji na komunikację organizacji z interesariuszami. Publikacja stanowi wielopłaszczyznowe opracowanie wpisujące się w dyskusję na temat współczesnych zagadnień dotyczących sfery komunikacji marketingowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Monografia traktuje o współczesnych problemach gospodarczych, społecznych, demograficznych i ekologicznych. Podjęto próbę pokazania, na przykładzie konkretnych państw i regionów, jak funkcjonuje gospodarka w dzisiejszych realiach. Przedstawione problemy dotyczą różnych gałęzi szeroko rozumianej gospodarki, w tym ubezpieczeń, transportu, migracji, alternatywnych źródeł energii czy rynku pracy. W monografii został uwzględniony problem ekologii, który jest akcentowany w najnowszych koncepcjach rozwoju gospodarczego Unii Europejskiej. Przywołano również bieżące problemy, w tym pandemię COVID-19 oraz wojnę Rosji z Ukrainą, które to mają ogromny wpływ na funkcjonowanie gospodarek całego świata.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe
Kolejnym etapem procesu cyfryzacji gospodarki i uszczelniania systemu podatkowego w Polsce jest wprowadzenie przez MF, za pośrednictwem portalu KSeF, faktur ustrukturyzowanych. Używanie nowego systemu od 1.01.2022 r. jest dobrowolne, ale od 1.01.2024 r. e-faktury będą rozwiązaniem obligatoryjnym. Celem badań jest analiza stanu prawnego oraz identyfikacja korzyści i utrudnień dotyczących stosowania e-faktur w obrocie gospodarczym. Do podstawowych korzyści wynikających z wdrożenia nowego systemu należą: automatyzacja procesów fakturowania i księgowania czy zwolnienie podatników z obowiązku archiwizowania faktur. Oprócz korzyści podatnicy wskazują również na szereg wyzwań związanych z nowym obowiązkiem, takich jak: opracowanie nowych procedur związanych z wystawianiem i otrzymywaniem e-faktur czy brak możliwości poprawek w procesie fakturowania. Dostosowanie organizacji do wymogów KSeF, w opinii podatników, jest jednym z największych cyfrowych wyzwań w polskim systemie podatkowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia jest efektem współpracy badaczy z czterech ośrodków akademickich, zainteresowanych problematyką rosnącej roli języka i narracji w rachunkowości. W książce dokonano syntezy stanu badań nad narracjami w sprawozdawczości finansowej i niefinansowej, a także przedstawiono wyniki własnych badań empirycznych nad wybranymi aspektami narracyjnego raportowania informacji finansowych i niefinansowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zmiany zachodzące na rynku, związane z coraz większą konkurencją, powodują, że przedsiębiorcy szukają rozwiązań dotyczących nie tylko utrzymania się na nim, lecz również rozwoju, co ma służyć poprawie ich pozycji względem innych jednostek gospodarczych. Zarządzanie kosztami i pomiar dokonań stanowią istotny element systemu podejmowania decyzji w przedsiębiorstwach. Są one stosowane w przedsiębiorstwach nie tylko dużych, ale również średnich i małych. Każda działalność jednostki gospodarczej generuje koszty, które powinny być pod stałą kontrolą zarządzających. Jest to temat wciąż aktualny w artykułach naukowych publikowanych w Polsce i na świecie, poruszany zarówno przez teoretyków, jak i praktyków. Niniejszy zeszyt Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu jest poświęcony zagadnieniom zarządzania kosztami i pomiarowi dokonań. W związku z tym zawarte w nim artykuły dotyczą dwóch odrębnych tematycznie obszarów: • zarządzania kosztami, • zarządzania dokonaniami. W obrębie każdego z nich zaprezentowano problemy zarówno teoretyczne, jak i praktyczne dotyczące systemów kosztów w podejmowaniu decyzji, mierników dokonań, raportowania dokonań. Artykuły poświęcone zarządzaniu kosztami mają głównie charakter praktyczny. Ukazują przypadki jego zastosowania w szpitalu, podmiocie świadczącym usługi komunalne, szkole wyższej oraz w organach administracji podatkowej. Skupiają się również na rozważaniach poświęconych kontroli kosztów w jednostkach mikro, wprowadzonych do ustawy o rachunkowości w 2014 roku. Teksty związane z tematyką zarządzania dokonaniami są połączeniem rozważań teoretycznych z empirycznymi. Dociekania teoretyczne dotyczą zagadnień pomiaru dokonań, raportowania dokonań, zastosowania narzędzi, jakimi są zrównoważona karta dokonań, budżetowanie, oraz kreowania wartości przedsiębiorstwa. Artykuły związane z wdrożeniem zarządzania dokonaniami w jednostkach gospodarczych dotyczą takich podmiotów, jak: zakład gospodarowania odpadami, jednostki samorządu terytorialnego, podmioty lecznicze, banki. Redaktorzy zeszytu mają nadzieję, że opublikowane w nim artykuły będą inspiracją do poszukiwań nowych rozwiązań w obszarze zarządzania kosztami i dokonaniami, a jednocześnie pomogą rozwiązać problemy związane z ich wykorzystaniem w wybranych organizacjach. Robert Kowalak, Marcin Kowalewski, Piotr Bednarek
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Przestrzeń jest współcześnie ważnym czynnikiem wzrostu i rozwoju społeczno-gospodarczego. Sposób jej zagospodarowania często przesądza o konkurencyjności miejsc i podmiotów. W związku z tym gospodarka przestrzenna na początku XXI wieku odgrywa istotną rolę w rozwoju miast i regionów. W niniejszej publikacji zostały zaprezentowane różne podejścia do gospodarki przestrzennej w kontekście jej wpływu na rozwój współczesnych miast i regionów. Zebrano w niej wyniki badań i przemyśleń autorów zajmujących się aspektami gospodarki przestrzennej: ekonomicznymi, społecznymi, politycznymi, prawnymi oraz środowiskowymi. Czytelnik znajdzie tu wiele informacji oraz studia przypadków dotyczące m.in.: rewitalizacji, odnowy i gentryfikacji obszarów zurbanizowanych, budowy zielonej gospodarki i zielonej infrastruktury, wdrażania koncepcji inteligentnych miast, relacji miasto-rzeka. Duży nacisk kładziony jest na zagospodarowanie przestrzeni miejskich na konkretnych przykładach, ze szczególnym uwzględnieniem funkcji handlowej. Autorzy poruszają także problematykę suburbanizacji i rozlewania się miast oraz ich konsekwencji dla zagospodarowania przestrzennego, nawiązując m.in. do możliwości współpracy międzygminnej w tym zakresie. Kolejny wątek to polityka transportowa oraz wpływ infrastruktury na rozwój lokalny. W publikacji znajdziemy też wyniki badania nastawienia władz małych miast do planowania strategicznego. Autorzy prezentują również zagadnienia partycypacji społecznej i jej roli w kształtowaniu krajobrazu miejskiego, a także opracowania dotyczące: metodologii tworzenia terytorialnego foresightu strategicznego, aspektu teoretycznego partnerstwa publiczno-prywatnego, koncepcji powstawania regionalnych funduszy kapitałowych oraz mechanizmu zintegrowanych inwestycji terytorialnych. Nie zabrakło artykułów traktujących o polityce spójności i zmniejszaniu nierówności społecznych. Redaktorzy mają nadzieję, że publikacja, zawierająca nawiązania do nowych koncepcji naukowych oraz liczne studia przypadków, okaże się interesująca. Być może będzie ona inspiracją do dalszych badań oraz zachęci do dyskusji osoby zajmujące się różnymi aspektami gospodarki przestrzennej. Alicja Zakrzewska-Półtorak, Piotr Hajduga, Małgorzata Rogowska
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zmiany w rachunkowości, a szczególnie w jej części dotyczącej podatków, zachodzą coraz częściej i coraz silniej oddziałują na prezentowanie informacji finansowych poszczególnym interesariuszom. Największe przeobrażenia odnoszą się do podatków przynoszących największe wpływy do budżetu państwa. 2021 rok cechuje się wprowadzeniem zarówno wielu istotnych zmian w istniejących podatkach, jak i nowych rozwiązań od kilku lat zapowiadanych przez rząd. Globalizacja rynków i informatyzacja wymagają znajomości coraz większych obszarów związanych z działalnością jednostek gospodarczych. Prawo bilansowe w istotniejszym stopniu integruje się z prawem podatkowym i wpływa na to, że osoba zajmująca się rachunkowością musi posiadać coraz szerszą wiedzę o finansach. Liczba odbiorców informacji również rośnie. Są oni zainteresowani informacjami ze sprawozdań finansowych, które powinny rzetelnie prezentować informacje finansowe o jednostkach gospodarczych. Wielu menedżerów dostrzega, że rachunkowość nie tylko służy prawidłowemu rozliczeniu się z różnymi instytucjami zewnętrznymi, ale również odgrywa istotną rolę zarządczą. Odbywa się to przez ustalenie wartości jednostki, obliczenie i podział wyniku finansowego oraz przepływ środków pieniężnych przedsiębiorstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Zmiany w rachunkowości, a w szczególności w jej części dotyczącej podatków, zachodzą coraz częściej i mają coraz większy wpływ na prezentowanie informacji finansowych poszczególnym interesariuszom. Największe dotykają podatków w ramach Polskiego Ładu, wdrożonego na początku 2022 roku i stale modyfikowanego, co przysparza kłopotów osobom prowadzącym księgi rachunkowe i zajmującym się sprawami kadrowo-płacowymi. Rok 2022 to również czas bardzo wysokiej inflacji i trudności gospodarczych związanych z wojną toczącą się w Ukrainie. Te determinanty w znaczny sposób wpłynęły na wybór tematów artykułów, które znalazły się w Debiutach Studenckich „Rachunkowość” w 2022 roku, przygotowanych przez studentów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu kształcących się na kierunku rachunkowość i controlling, którego menedżerem jest dr hab. Michał Biernacki, prof. UEW.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej